De beste content strategie voor uw Twitter

Hello Yuqo
Hello Yuqo
T
Twitter kan een waardevol instrument zijn voor het verspreiden van uw boodschap en om klanten naar uw website te trekken. Het opbouwen van een publiek op Twitter en dit publiek geïnteresseerd houden in uw content, vereist echter een goed geplande strategie. In deze gids bespreken we een handige Twitter content strategie die ertoe leidt dat uw volgers reageren op uw tweets en dat ze betrokken blijven bij uw merk.
Reading Time: 5 minutes

STEL VOORAF UW TWITTER MARKETING DOELEN

Voordat u begint met het plannen van uw strategie voor Twitter, moet u weten wat u wilt bereiken. Hier zijn enkele voorbeelden van wat die doelen kunnen zijn:

  • Een relevante doelgroep bewust maken van uw merk, product of dienst.
  • Volgers werven die uw website bezoeken om klantencontacten te genereren.
  • Twitter gebruiken als een promotiemiddel om een positief imago van uw merk of product op te bouwen.
  • Twitter als een klantenservice medium gebruiken en uw klanten helpen om het meeste uit uw producten of diensten te halen.
  • Met gelijkgestemde mensen in uw branche in contact komen om meningen te delen en om ideeën op te doen.

Afhankelijk van uw specifieke branche en strategie, kunnen uw Twitter marketing doelstellingen variëren, maar naar alle waarschijnlijkheid zullen ze een variant zijn van één van de bovenstaande. Het kan handig zijn om de tijd te nemen om over uw doelen te brainstormen en ze op te schrijven.

 

PAST TWITTER IN UW CONTENT STRATEGIE?

Twitter, als onderdeel van een bredere content marketing strategie, kan veel bereiken. Daarom dient u van tevoren te weten welke specifieke rol Twitter zou moeten spelen in uw content strategie.

Gaat u Twitter gebruiken om internetverkeer naar uw website te leiden of wilt u er sales mee genereren via links? Wilt u dat uw Twitter content u helpt om aanmeldingen of abonnementen te creëren?

U dient van tevoren te weten welke specifieke rol Twitter moet spelen in uw content strategie.

Elk van deze doelen kan een andere aanpak vereisen. Het is dan ook belangrijk dat u eerst bepaalt welke strategie u hanteert, voordat u zich op Twitter begeeft.

 

KEN UW DOELGROEP

De juiste doelgroep op Twitter kennen en u zich daarop richten, is een van de meest cruciale aspecten van uw content strategie. Gelukkig maakt Twitter het vrij eenvoudig om de juiste doelgroep te vinden, zodat u zich gemakkelijk met hen kunt verbinden.

Soms wilt u meer dan met één soort publiek in contact komen. Twitter maakt dit ook mogelijk. Zo kunt u verschillende publiekslijsten creëren.

U kunt gemakkelijk gerichte lijsten van individuen uit verschillende bevolkingsgroepen en met verschillende belangen maken door te zoeken op trefwoorden in hun biografieën. Ook maakt Twitter het mogelijk om te zoeken naar mensen op basis van hun geografische locatie.

Als u hashtags gebruikt, kunt u snel door relevante streams browsen en andere mensen vinden die deze volgen. Vergelijkbaar met het stellen van de doelen waar we het eerder over hadden, kan het slim zijn om na te denken over relevante hashtags waarmee u een groter publiek wilt trekken.

Bij Twitter draait het allemaal om het contact met uw leden. Handige hulpmiddelen als Tweetdeck en Hootsuite kunnen u helpen om uw lijsten te volgen en om dit contact op te bouwen. Gebruik ze!

 

TWEET OP HET JUISTE MOMENT

Zoals het geval is met de meeste sociale media, speelt timing een grote rol bij het updaten en tweeten op Twitter. Uiteraard wilt u uw berichten versturen wanneer mensen online zijn en niet als ze slapen of aan het werk zijn.

Houd in gedachten dat uw eigen lokale tijd niet mee hoeft te spelen, bijvoorbeeld als uw doelgroep ergens anders ter wereld is gevestigd.

TWITTER - Tweet op het juiste moment.

Voor het achterhalen van de beste tijd om te twitteren, zijn er verschillende goede hulpmiddelen, zoals SocialBro, Hootsuite en Tweriod. Deze tools kunnen het online gedrag van uw volgers analyseren en geven u informatie over de beste tijd om te twitteren. Hootsuite’s “Autoschedule” functie weet wat de beste tijd is voor u om Twitter te benutten, mocht u dit hulpmiddel willen gebruiken.

 

GEMAKKELIJK IDEEËN VOOR UW CONTENT VINDEN

Wanneer u Twitter gebruikt, wilt u geen verouderde of irrelevante content plaatsen. U kunt eenvoudig zien wat “hot” is en waar op dit moment veel over gesproken wordt. Dit doet u met een snelle zoekopdracht middels relevante trefwoorden. In een oogwenk, zult u een schat aan actuele discussies, berichten, evenementen en andere gebeurtenissen vinden.

Het is zinvol dat u zich op deze “trending” onderwerpen richt, omdat ze normaal gesproken weerspiegelen waar uw doelgroep over praat en wat de behoeften en verwachtingen zijn van uw publiek.

Aarzel niet om er ook achter te komen waar uw volgers over tweeten. Vaak kunnen hun tweets u waardevolle ideeën geven voor uw eigen content. Een goede tip is om u te richten op veelgestelde vragen betreffende uw onderneming. Als u hetzelfde soort vragen vaak ziet, dan heeft u al snel een idee om over te twitteren!

 

HOUD UW TWITTER-CONCURRENTEN IN DE GATEN

Iedereen zit op Twitter en zo ook uw concurrenten. Dit is echter nuttig omdat u ze hiermee kunt “bespioneren” en kunt bijhouden welke ontwikkelingen ze doormaken. Als u merkt dat er iets goed werkt voor een van uw concurrenten, zou dezelfde of een vergelijkbare content strategie ook voor u kunnen werken!

Volg uw concurrentie. Als u dat liever niet wilt, kunt u ook een privélijst creëren die niemand anders ziet. Terwijl u hiermee bezig bent, is het ook aan te raden om te kijken wat mensen over de concurrenten zeggen.


Wrixer quotesHoud de aard van de content van uw concurrentie en de manier waarop deze content volgers bezighoudt goed in de gaten!


 

GEBRUIK EFFECTIEVE SOORTEN CONTENT

Uw Twitter content strategie bestaat niet uit het simpelweg delen van teksten. Naast tekstberichten, ondersteunt Twitter vele soorten andere media die u kunt inbedden in uw tweets.

Met Twitter kunt u foto’s, video’s, links en dia’s delen. Platte tekstberichten kunnen geschikt zijn voor bepaalde doeleinden, zoals een snelle update of het stellen van vragen. Andere vormen van media kunnen echter veel meer impact hebben. Denk aan foto’s en video’s.

Wees niet verbaasd als uw foto’s en video’s veel meer aandacht trekken dan uw tekstposts! In sommige gevallen bent u wellicht niet in staat om content in te bedden, omdat het ergens anders al is gevonden. Mocht dit zo zijn, dan kunt u een normale link gebruiken. Plaats links echter altijd met een beschrijving. Laat uw publiek altijd weten waar een link naartoe leidt.

 

WEES CREATIEF WANNEER U UW CONTENT PROMOOT

Verbazingwekkend veel onervaren marketeers kopiëren en plakken de titel van een blogpost gewoon en tweeten dan de link. Dit is echter een zeer slechte strategie die vrijwel nooit resultaten zal opleveren. Wees dus creatief met uw tweets!

Een regel die u hoort te weten over Twitter is dat kortere tweets vaak meer reacties opleveren. Schrijf simpelweg een kort intro bij het promoten van een link. Gebruik een teaser of een citaat uit uw post en niet de titel.

Wees niet verlegen en vraag Twitteraars om uw berichten te delen! Ooit gedacht dat het simpelweg vragen om retweets het aantal drastisch kan verhogen? Probeer het zelf; het werkt!

Gebruik #hashtags en @mentions. Hashtags zijn een geweldige manier om een publiek te bereiken dat u nog niet volgt. Met mentions geeft u niet alleen op een waardige manier erkenning aan degenen die erkenning verdienen; u bouwt hiermee ook contact op met de betreffende personen. Zij kunnen uw tweet vervolgens weer delen.

Gebruikt u Twitter al in uw content marketing strategie? Onderschat de kracht van Twitter niet voor het opbouwen van uw merk, om volgers te krijgen of om simpelweg uw boodschap te verspreiden! Met deze tips voor een goede content strategie voor Twitter, kunt u een succesvolle sociale media marketeer worden!