Content is alles: Het belang van online content

Hello Yuqo
W
Wij nemen u mee op reis langs de kernwaarden van een website. Daarbij bespreken we diverse opties voor social media. Aan het eind van deze reis, hopen we dat u inspiratie heeft opgedaan. Zo kunt u na het lezen van dit artikel een geoptimaliseerde online content strategie creëren.

Geen enkel modern bedrijf kan nog zonder online content. Het is essentieel om op het internet aanwezig te zijn. Dat is immers het meest populaire communicatiekanaal tussen u en uw (potentiële nieuwe) klanten. De uitdaging zit ‘m in het neerzetten van een online content strategie. Hierbij moet u echt verbinding maken met klanten. Daarvoor kunt u verscheidene platforms gebruiken. Ontwikkel dan ook een strategie waarmee u online gevarieerd aanwezig bent. Dit is dé manier om uw merk te vertegenwoordigen en interactie te hebben met klanten op het web.
Kleine tot middelgrote organisaties zijn vaak te veel bezig met het genereren van veel verkeer naar hun website. Maar wat maakt dat een bezoeker een loyale klant wordt? Dat is de vraag waarop u zich moet richten. Duidelijke, relevante en aansprekende content brengt een potentiële klant ertoe om iets te kopen. Hoe meer online content u maakt, hoe meer klanten u in de loop der tijd aantrekt. En wat nog belangrijker is, u behoudt daardoor meer klanten. Relaties opbouwen kost tijd, maar de beloning is een groeiende, loyale klantenkring.
 

 

WAAROM UW BEDRIJF EEN EFFECTIEVE ONLINE CONTENT MARKETING STRATEGIE MOET ONTWIKKELEN

Helaas zijn er op het gebied van marketing geen magische toverspreuken waarmee u klanten kunt betoveren. Wel hebben we 7 goede redenen waarom kleine en middelgrote bedrijven diverse online content nodig hebben. De uitdaging hierbij is zorgen voor een goede afstemming tussen adverteren en informatie geven.
 

WAT VOOR SOORT ONLINE CONTENT?

Marktonderzoek helpt u bepalen wat voor content het beste bij uw doelgroep past. Als u echter uw klanten al een beetje kent en u zich hebt ingelezen, weet u dat u een diverse mix van online content moet bieden.
 
Als u echter uw klanten al een beetje kent en u zich hebt ingelezen, weet u dat u een diverse mix van online content moet bieden.
 

TEKST VERSUS VISUELE ONLINE CONTENT

Doe er een schepje bovenop met uw online content. Het combineren van tekst met foto’s en/of video’s biedt het beste van twee werelden. Wilt u aandacht trekken van potentiële klanten? Maak dan boeiende content waarin u een verhaal vertelt. Verhalen kunnen op meerdere manieren worden verteld. Waarom zou u zich beperken tot slechts één verhaal over uw bedrijf en de producten en diensten die u aanbiedt? Als u teksten verrijkt met links naar video’s en/of afbeeldingen maakt u uw verhaal veel interessanter. Bovendien besteden potentiële klanten bij dergelijke content meer tijd aan wat ze voor zich zien.
 

HOOGWAARDIGE CONTENT

Elke vorm van communicatie met (potentiële) klanten moet u goed plannen en overdenken. Uw publiek verwacht hoogwaardige content. Daarbij is niet alleen de directe concurrentie binnen uw branche online concurrentie. U strijdt namelijk met iedereen op het internet om de aandacht van uw doelgroep. Zie het als een digitale ‘survival of the fittest’.
 

ORIGINELE CONTENT

Ook originele content is een essentieel bestanddeel van een succesvolle online content marketing strategie. Het is zelfs net zo belangrijk als de unieke eigenschap van uw product of dienst. Als merk wilt u een goede reputatie opbouwen en bekend worden onder een groot publiek. Dit is echter afhankelijk van het feit of uw organisatie opvalt tussen de concurrentie. Met originele content wordt uw bedrijf bijzonder voor een loyale klant. Niet iedereen wordt blij van stockfoto’s. Tenslotte onthouden mensen alleen de beelden die origineel zijn. In de maatschappij is imitatie wellicht een vorm van vleierij. Maar in de zakenwereld is het een wanhopige strategie van mensen zonder fantasie. Veel potentiële klanten worden dan ook niet blij van gekopieerde online content.
 

ONLINE CONTENT DIE KLANTEN KUNNEN VINDEN

SEO of “search engine optimization” is cruciaal om ervoor te zorgen dat uw online content uw doelgroep ook echt bereikt. Gebruik daarom de juiste keywords. Dat is de enige manier om ervoor te zorgen dat mensen die zoeken naar bepaalde termen uitkomen bij uw content. Clickbait en te veel herhalingen van keywords zijn daarbij strategieën die gedoemd zijn te mislukken. De oplossing: het organisch creëren van content. Daarin moeten woorden staan die nodig zijn om hogerop te komen in de ranking van Google. Tegelijkertijd moet uw boodschap nog wel effectief overkomen. Dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan. En dat is precies waarmee Yuqo u kan helpen. Het verfijnen van online content voor het bevorderen van SEO is ons USP. Als klanten uw fantastische online content niet kunnen vinden, is het net zo onzichtbaar als een regenboog in het donker.
 
Als klanten uw fantastische online content niet kunnen vinden, is het net zo onzichtbaar als een regenboog in het donker.
 

SOCIAL MEDIA CONTENT MARKETING

Social media zijn niet alleen maar sociale netwerken. Platforms als Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube zijn ook waardevolle communicatiekanalen voor uw online content. Het is de moeite waard te onderzoeken hoe deze tools ervoor zorgen dat klanten betrokken raken. Populaire social media platforms zijn waarschijnlijk de plek waar uw doelgroep tegenwoordig veel tijd online doorbrengt.
Het grote potentiële voordeel van het hebben van veel volgers op social media is exponentiële groei. Als u geluk heeft, gaan regelmatige blogs, tweets, afbeeldingen op Instagram en video’s op YouTube viraal. Hiervoor hoeft u zeker niet de nieuwe Joe Rogan Podcast te maken en meteen 10.000 likes te hebben. Na een tijdje bouwt u namelijk vanzelf een loyale klantenkring op. Het zal u verbazen hoeveel (nieuwe) klanten u kunt bereiken door alleen maar over uw bedrijf te praten op het juiste platform. Hoe meer consistente en organische content, waarbij u bovendien goed omspringt met keywords, hoe beter uw ranking bij zoekmachines.
 

DE BESTE ONLINE CONTENT HEEFT MEERWAARDE

Klanten willen handleidingen, tips en trucs en demonstraties van uw product/dienst. Dat verwachten ze nu eenmaal van leidende merken in welke branche dan ook. Het maken van video’s, die echt een meerwaarde hebben, is de nieuwe trend. Met korte filmpjes of GIF’s op social media biedt u tegen lage kosten informatieve online content.
 

ANDERE VOORDELEN VOOR UW BEDRIJF

Content met meerwaarde, zoals een simpele instructievideo, is dus een mogelijkheid om uw product of dienst onder de aandacht te brengen. Daarnaast heeft dit een positieve invloed op uw imago. U laat hiermee zien dat u expertise heeft in uw vakgebied en biedt beoogde klanten extra service. Twee grote voordelen waar u echt van zou moet profiteren. Het allerbeste: video’s en GIF-jes die mensen ook op hun mobiele apparaten kunnen bekijken.
 

VERGEET NOOIT DE CALL TO ACTION!

Het slotstuk van uw online content hoeft niet per se een call to action te bevatten. Roep echter wel ergens in uw communicatie duidelijk op tot actie. Het is een manier om toekomstige of terugkerende klanten instructies te geven over de volgende stap. Denk bijvoorbeeld aan een verwijzing naar gerelateerde content. Het kan echter ook een zin zijn waarmee u de klant aanmoedigt om iets te kopen.
Als u het verhaal echter wilt afsluiten met een call to action, moet u zorgvuldig te werk gaan. Gelukkig voor u en uw bedrijf, kunt u rekenen op ons advies en onze deskundigheid met woorden. We sluiten dan ook af met een passende call to action van onszelf. Weet namelijk dat u ons kunt volgen op Twitter, Facebook en LinkedIn. Daar vindt u altijd de laatste updates van Yuqo en links naar meer nuttige artikelen.