7 redenen waarom uw kleine onderneming online content nodig heeft

Steven Mike Voser
Steven Mike Voser
T
Tegenwoordig is elk bedrijf online, ongeacht het formaat van de onderneming of de industrie. Hoe kunt u in zo'n concurrerende omgeving opvallen? Drie woorden: goede online content.
Reading Time: 5 minutes

Het investeren in hoogwaardige content, gerelateerd aan uw industrie, is een van de beste manieren om uw bedrijf uit te laten springen boven de rest, ongeacht hoeveel concurrenten ook online zijn. Vindt u dit maar moeilijk te geloven? Hier zijn 7 redenen waarom uw kleine onderneming vandaag nog online content nodig heeft.

 

1: TOEGANKELIJKHEID

Laten we eerlijk zijn; als u niet online bent, bestaat uw bedrijf eigenlijk niet. We leggen uit waarom.We beweren niet dat traditionele, offline marketingtechnieken niet zinvol zijn. Wanneer ze correct worden uitgevoerd, kunnen ze in feite zeer effectief zijn. Helaas is het vaak zo dat dit soort technieken niet meer genoeg zijn. Mensen gaan niet meer zo vaak winkelen en als ze dit wel doen, hebben ze meestal online al hun huiswerk gedaan over wat ze willen kopen. In de huidige wereld van de detailhandel, moet uw bedrijf online sterk aanwezigheid zijn om toegankelijk te zijn. De online content die u via uw website presenteert, fungeert als de hoeksteen van uw onderneming. Het bevat alle belangrijke informatie en stelt klanten in staat snel toegang te krijgen tot uw merk. Een online aanwezigheid is noodzakelijk, of u nu een lokale koffieshop bezit of een kledingboetiek. Klanten willen namelijk snel contact kunnen leggen en meer ontdekken over uw bedrijf. Onder online content valt alles wat uw klanten nodig hebben om uit te vinden wat uw bedrijf doet. Denk aan uw adres, de openingstijden en de productbeschrijvingen.

 

2: MERKNAAM

Elke doorgewinterde ondernemer weet alles over het belang van het opbouwen van een sterk merk. Probeer dit eens: denk aan frisdrank. Wat komt er als eerste in u op? Hoogstwaarschijnlijk dacht u aan merken als Coca Cola, Dr. Pepper, Schweppes, enzovoort. Dit zijn bedrijven die hun merkstrategie goed onder de knie hebben. En door online te zijn, kunt u dit ook. Online content kan variëren van een blog artikel of marketing kopij tot afbeeldingen en infographics. Als u dit correct presenteert, kunnen uw klanten hiermee een helder idee te krijgen van waar uw merk voor staat.

Het creëren van een sterk merk helpt u op weg om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen. Dit is voor elke onderneming belangrijk, of het nu om een multinational gaat of een lokale buurtwinkel. Voor wat betreft de wereld van de detailhandel, is het publiceren van hoogwaardige online content de beste manier om uw merk op te bouwen. Het internet staat vol goedkope (of zelfs gratis) opties om goede content te publiceren en te presenteren aan uw doelgroep. U hoeft alleen maar online te gaan! Zodra u een sterk merk heeft opgezet en continu investeert in het produceren van sterke, merkgerichte online content, bent u hard op weg om iets heel groots op te bouwen!

 

Zodra u een sterk merk heeft opgezet en continu investeert in het produceren van sterke, merkgerichte online content, bent u hard op weg om iets heel groots op te bouwen!

 

3: GELOOFWAARDIGHEID

Geloofwaardigheid is een belangrijke sleutel tot succes in iedere industrie en online aanwezig zijn, is cruciaal om deze geloofwaardigheid op te bouwen. Zie het zo: Als u twintig jaar geleden een loodgieter nodig had, keek u in de Gouden Gids. U vertrouwde de advertentie en wist dat de vermelde bedrijven hoogstwaarschijnlijk aan uw behoeften konden voldoen. Tegenwoordig is de Gouden Gids vervangen door het internet. Mensen vertrouwen op bedrijven waar ze online informatie over kunnen vinden. En zou u niet hetzelfde doen? Goede online content doet veel meer dan slechts uw klanten informeren over uw bedrijf. Het vertelt mensen waarom ze uw bedrijf kunnen vertrouwen. Helaas kunt u tegenwoordig niet meer verwachten dat uw bedrijf automatisch groeit door goed te zijn in wat u doet. Hiervoor heeft u de hulp van het internet nodig. Maar met behulp van blogs en sociale media platforms als Instagram en Facebook, bent u in staat uw publiek te laten zien dat u van waarde bent zonder het ze expliciet te vertellen.

 

4: BIJBLIJVEN MET DE TRENDS

Mocht het u niet opgevallen zijn: de shopping trends zijn veranderd. Tegenwoordig kunt u in uw onderbroek “etalages kijken” vanaf de bank, allemaal dankzij het internet. De bedrijven die deze veranderingen omarmen en het internet benutten om content te publiceren over hun producten, diensten en industrie, zijn de bedrijven die zullen overleven. We hebben al eerder vermeld dat offline marketingtechnieken niet nutteloos zijn. Ze kunnen in feite zeer krachtig zijn. Maar u zit nog in een ontkenningsfase als u denkt dat online content geen waarde toevoegt aan uw marketingcampagnes.

 


Yuqo quotesTegenwoordig bevindt de gehele detailhandel zich online. Iedereen probeert klanten te trekken door te investeren in complexe content strategieën en eigenlijk zou u hetzelfde moeten doen.


 

5: SEO EN INTERNETVERKEER

Elke onderneming wil bovenaan belanden bij de zoekresultaten in Google, Yahoo en Bing. Daarom is SEO zo’n enorme industrie geworden. Om de kans te vergroten dat u gevonden wordt via Google en andere zoekmachines, heeft u goede online content nodig. Als u zich al een beetje verdiept heeft in online marketing, bent u vast de uitdrukking “content is koning” tegengekomen. Dit klinkt misschien wat cliché, maar het is echt zo. Hoogwaardige online content is een van de belangrijkste factoren om internetverkeer aan te trekken. Stel dat u een lokale koffieshop heeft in Boston, MA, VS. Sleutelwoorden die gerelateerd zijn aan dit bedrijf (zoals “Boston coffee”, “coffeestore Boston”, “best coffee in Boston,” enzovoort) zijn goed voor ongeveer duizend zoekopdrachten per maand. Andere sleutelwoorden scoren veel beter.

Hoewel u duizenden uren en euro’s kunt besteden aan verschillende SEO technieken, krijgt u nooit een stukje van de “SEO taart” zonder te investeren in hoogwaardige content. Dat komt omdat content zich in het hart van gebruiksvriendelijkheid bevindt en gebruiksvriendelijkheid bevindt zich in het hart van SEO. Bekijk het eens op deze manier: Google wil mensen de beste informatie geven die relevant is aan hun zoekopdracht. Google maakt gebruik van statistieken, zoals “bounce rate”, evenals ontelbare andere, om te bepalen hoe goed de content is. Door te investeren in hoogwaardige, relevante content en deze kopij online te verspreiden, vertelt u Google in feite dat u de beste informatiebron bent in uw industrie. En dit vertaalt zich uiteindelijk in betere waarderingen van de zoekmachines en meer internetverkeer.

 

En dit vertaalt zich uiteindelijk in betere waarderingen van de zoekmachines en meer internetverkeer.

 

6: WEDIJVER MET DE CONCURRENTIE

Ongeacht uw industrie, u vindt uw grootste concurrentie online. Waarschijnlijk bevinden al uw concurrenten zich op het internet, of ze nu groot of klein zijn. Laten we ons voorbeeld van de koffieshop er weer bijhalen. Een snelle zoekopdracht in Google met “koffieshop in Boston” levert een enorme hoeveelheid resultaten op. De resultaten zijn niet allemaal relevant, maar veel wel. Met zoveel online concurrentie, vraagt u zich vast af hoe u ervoor kunt zorgen dat uw merk opvalt. Content is hiervoor een van de meest effectieve hulpmiddelen. Door te investeren in online content, heeft u de kans boven de concurrentie uit te steken. Ongeacht in welke nichemarkt u zich bevindt of hoe lokaal uw onderneming is.

 

7: CONTINU ZAKENDOEN

Het internet slaapt nooit. Het is in feite een 24-uurs showroom waar klanten kunnen winkelen, aankopen en onderzoek kunnen doen, enzovoort. Dankzij hoogwaardige online content kunt u die mogelijkheid benutten en in feite dag en nacht betrokken zijn bij uw publiek. In de digitale wereld van tegenwoordig hoeven mensen niet langer fysiek een winkel te bezoeken om te shoppen. We maken geen grap als we beweren dat de toekomst van het winkelen online ligt; recente statistieken tonen aan dat meer dan 50% van de klanten de voorkeur geeft aan online winkelen. Dankzij goede online content heeft u op alle niveaus en 24 uur per dag interactie met uw klanten.

Of ze nu door uw productcatalogus snuffelen, of uw laatste blog lezen. Maar ook als ze simpelweg uw adres willen noteren om op een later moment langs te komen. Zoals u kunt zien, is het absoluut noodzakelijk dat u begint met het produceren van unieke en hoogwaardige content voor uw onderneming. Het is een investering die zich uitbetaalt. Voor meer informatie neemt u vandaag nog contact met ons op. Vergeet ook niet om onze blog te bookmarken voor meer van dit soort handige artikelen.