10 stappen voor hoogwaardige backlinks

Grant Robinson
Grant Robinson
A
Als het aankomt op het vaststellen van de waarde van je website, geeft Google veel aandacht aan backlinks. Hier is een overzicht van hoe u ervoor kunt zorgen dat uw links van hoge kwaliteit zijn.
Reading Time: 5 minutes

BACKLINKS

Backlinks zijn de belangrijkste maatstaf op een checklist van meer dan tweehonderd punten die Google gebruikt om websites te rangschikken. Een hoogwaardige backlink die naar Uw site verwijst, geldt bij Google als een teken van vertrouwen en zorgt voor een hogere ranking. Als onderdeel van Uw SEO (zoekmachine optimalisering) moet u goede backlinks maken om zoekmachines ervan te overtuigen dat u een plek bovenaan in de ranking verdient. Het is gemakkelijk om gratis backlinks aan te wenden, maar Google kent de dubieuze kwaliteit ervan en geeft daarom hier een lagere rating aan. Geloofwaardige, professionele backlinks zorgen altijd voor een hogere ranking. Het maken van goede backlinks kan soms moeilijk zijn en het resultaat is vaak pas daar na veel werk te hebben verricht. Hier zijn een paar strategieën die u kunnen helpen bij het maken van hoogwaardige backlinks die ervoor zorgen dat u meer surfers vanuit zoekmachines naar Uw website trekt, zonder om gunsten te vragen of ervoor te betalen.

 

Gratis op maat gemaakte analyse

Vraag uw gratis Yuqo marketinganalyse aan om te ontdekken hoe uw online onderneming presteert. Elke analyse is op maat gemaakt en geheel vrijblijvend.
Gratis Analyse

 

THE MOVING MAN METHODE

De moving man methode houdt het vinden van websites of resources in die in uw branche zijn gestopt, verhuisd of die hun naam hebben veranderd. Ze kunnen hun merk hebben gewijzigd, en zijn verhuisd naar een nieuwe url of ze zijn gestopt met de service die aan de link is gekoppeld. Deze links bestaan nog steeds en zijn nog steeds bruikbaar. U heeft een vernieuwde site en de oude, nog bruikbare pagina. Door uw favoriete backlink checkingtool te gebruiken, kunt u alle externe sites vinden die linken naar de oude pagina. Download deze in uw favoriete spreadsheet naar keuze. Nu uw beker overloopt van de contacten voor link mogelijkheden, is het tijd om een handreiking te doen naar uw nieuwe vrienden die nog steeds gelinkt zijn aan de oude pagina. Met een goede introductiemail informeert u ze over de verouderde link en vraagt u of ze die van u als vervanging toevoegen. Veel webmasters helpen u graag als u de waarde van hun website met factor twee hebt verhoogd. Eenmaal door ze te wijzen op de verouderde link. Tweemaal door een service aan te bieden zoals een vervanging.

 

NIET WERKENDE BACKLINKS

Deze techniek houdt het informeren van webmasters in over niet werkende links op hun site. Zoek eerst websites in uw vakgebied die resource pagina’s hebben. Gebruik dan een link checker naar keuze om niet werkende links te vinden. Download deze in uw favoriete spreadsheet zodat u kunt verwijzen naar de precieze locatie als u webmasters contacteert. Net zoals bij de moving man methode is de volgende stap het opstellen van een goedgeschreven en vriendelijke e-mail waarin u informeert over het probleem en behulpzaam vraagt om het vervangen van de onbereikbare resource. Geef verschillende alternatieven samen met een link naar uw pagina of site en laat het vanzelf gebeuren. Na het verhogen van de waarde en functionaliteit van hun website voelen veel webmasters zich blij en verplicht om uw link te markeren. Bij sommige kan het anders lopen, maar raak niet ontmoedigd.

 

Bij sommige kan het anders lopen, maar raak niet ontmoedigd.

 

VERKENNEN

Op de hoogte blijven van de activiteiten van concurrentie is niet alleen logisch, maar ook een belangrijk onderdeel van het sturen van internetverkeer naar uw site. Inspelen op concurrentie helpt bij het creëren van een effectieve SEO en om marktstrategieën toe te passen om op te vallen in een branche. Door het instellen van Google en Monitor Backlinks meldingen blijft u op de hoogte van wat de concurrentie uitvoert op het web. Deze wekelijkse statistieken geven u een nuttig inzicht bij het bouwen van nieuwe links. Abonneer op de nieuwsbrieven van de concurrentie en volg ze op sociale media om op de hoogte te blijven van hun link bouwtechnieken, de kwaliteit van hun content en hun online marketingstrategieën.

 

INTERNE LINKS

Goede interne links helpen de internetgebruiker om gemakkelijk te navigeren op uw pagina en zorgen voor een fijne bezoekerservaring terwijl hij/zij tegelijkertijd van alles over uw bedrijf te weten komt. Bouw zoveel mogelijk interne links als u kunt zonder de ervaring van de bezoeker te verstoren door elk woord als ankertekst te markeren. Matt Cutts van Microsoft adviseert ankerwoorden in interne links onder de 100 per pagina te houden voor een goede SEO en functionaliteit van uw site. Meestal lijken veel ankerteksten op spam, in plaats van professioneel. Strooi er niet mee en zorg ervoor dat ze relevant zijn. Uiteindelijk hangt het af van persoonlijke smaak.

 

PROMOTIE

De echte wereld ingaan en uw handen vuil maken, is nog steeds noodzakelijk bij het maken van goede backlinks.

  • E-mail webmasters van sites in uw vakgebied bieden links naar uw content aan die nuttig voor hen kunnen zijn.
  • Benader journalisten, bekendheden en bloggers in uw branche.
  • Doneer aan non-profit organisaties in uw vakgebied die terug linken naar sites die hebben gedoneerd.
  • Word geïnterviewd. Zoek websites in uw branche die interviews afnemen, informeer ze over uw expertise en vertel ze dat u graag een bijdrage aan hun website levert.

 

SOCIALE MEDIA

Een veel voorkomende misvatting is dat sociale media een backlink woestenij zijn. De anti-spam veiligheidsmaatregelen die moeten voorkomen dat een onethisch duizendtal sociale mediaprofielen backlinken naar een website, werken echt. Toch zijn er wel een paar geoorloofde, goede en geschikte sociale media backlink strategieën voor Google-optimalisatie, die kunnen worden gebruikt. Zorg er bij alle sociale media voor dat u de profielen helemaal vult met links. Gebruik sleutelwoorden in beschrijvingen, voeg extra informatie, foto’s en video’s toe wanneer mogelijk. Hoe meer informatie die men moet doorzoeken om uit te vinden wat u bent, hoe beter.

 

GOOGLE PLACES & LINKEDIN PROFIELEN

Met Google Places kunt u in een Google Business adresboek een lijst maken die nauw aansluit bij hun maps service. Met specifieke kernwoorden is het programma een geweldige bron van backlinks en zorgt het voor een hoge ranking bij google zoekopdrachten. LinkedIn is enigszins vergelijkbaar, waarbij u een profiel op een toonaangevende site aanmaakt, en er relevante links aan toevoegt. Zorg ervoor dat u een bedrijfsprofiel maakt en één voor iedere werknemer. Selecteer vervolgens “ander” als optie voor uw website link, en plaats aangepaste ankertekst. U kunt ook 2 aanvullende links toevoegen, maar zonder ankertekst, als een paar eenvoudige backlinks.

 

U kunt ook 2 aanvullende links toevoegen, maar zonder ankertekst, als een paar eenvoudige backlinks.

 

DIGG AND REDDIT

Het is toegestaan verwijzende links in de profielen en artikelen te zetten. Schrijf en beveel artikelen en nieuwe verhalen aan over de onderwerpen naar keuze. Er zijn actieve gemeenschappen met zeer actieve gebruikers. Kortom, een krachtige stuwer van internetverkeer.

 

EZINE ARTIKELEN HUBPAGES

Niet zo gewaardeerd als de kracht van het Google algoritme, maar nog steeds belangrijke backlink resources. Links zijn toegestaan in profielen. U kunt schrijven over onderwerpen naar keuze en aangepaste links en ankerteksten toevoegen of simpelweg oudere berichten die elders zijn gepubliceerd, hergebruiken.

 

LINKS IN PROFIELEN

Bij het maken van een kanaal op YouTube voor uw bedrijf kunt u een link in het profiel zetten. Zelfs als u niet het check-in type bent, is Foursquare ook handig om links toe te voegen aan profielen die gevolgd kunnen worden. Ook op Yelp kunnen verwijzende links toegevoegd worden.

 

DE LAATSTE WOORDEN OVER HOOGWAARDIGE BACKLINKS

U kunt staren in een glazen SEO-bol om dat ene te ontdekken dat u naar de eerste plaats doet stijgen, maar de eerste plek leidt opnieuw tot het staren in een nieuwe glazen bol. Hoeveel u ook bereikt, er is altijd weer een nieuwe uitdaging of mogelijkheid. De hoeveelheid tactieken, strategieën en trucjes voor Google-optimalisatie kan overweldigend zijn. Uw content en pagina er professioneel uit laten zien, vraagt in de eerste plaats om goede backlinks. Google denkt dat hoe meer mensen uw website leuk vinden, hoe waardevoller de site is en des te hoger hij moet worden gerankt. Backlinks zijn een maatstaf voor populariteit. Google denkt dat populariteit een goede graadmeter is. Backlinks zijn een goede manier om mee te beginnen.