Casestudies uitgelegd: Waarom het gebruik van casestudies belangrijk is voor uw bedrijf

Grant Robinson
C
Casestudies bewijzen dat u kennis van zaken heeft. Dit soort content zorgt ervoor dat bestaande relaties met klanten intact blijven. Bovendien trekt het nieuwe lezers naar uw website. Bewijs met overtuigende case studies dat u een expert bent in uw vakgebied.

 

WAAROM CASESTUDIES GOED ZIJN VOOR BEDRIJVEN

Aangetoond is dat casestudies effectiever zijn dan brochures en andere traditionele verkooptechnieken. Ook al zijn ze gericht op verkoop, toch lijken ze niet op een advertentie of verkooppraatje. Een casestudie heeft een ontwapenende eerlijkheid over zich. Het maakt dat klanten worden aangetrokken tot uw verhaal. En verhalen zijn belangrijk. Mensen houden van verhalen. Storytelling is diep geworteld in het gedachtegoed van elke cultuur ter wereld. Het was eens de enige manier om culturele identiteit door te geven. En nu, in het digitale tijdperk, worden verhalen makkelijk dan ooit gedeeld. Ze geven een fascinerend kijkje in persoonlijke ervaringen, bedrijfssuccessen en identiteiten.
 

 

WAT IS EEN CASESTUDIE?

Een casestudie is een verhaal. Meer specifiek is het een succesverhaal over uw merk. Het is een effectieve en belangrijke tool om klanten te informeren en aan te zetten tot aankopen. Wat stelt een blog voor als het geen verhaal is? En wat is een vlog zonder verhaal? Persoonlijke verhalen brengen emoties teweeg. Ze schetsen een onuitwisbaar beeld van een merk, product of dienst. Eenvoudig gezegd is een casestudie een positieve klantervaring die wordt ondersteund door data en die tot nadenken aanzet. Professioneel gezien, kan het gaan over een goede relatie tussen verkoper en klant. Het kan vertellen hoe de consument het bedrijf heeft bevorderd, hoe de verkopen zijn toegenomen of hoe de omzet is gestegen.
 

DE BASIS

Er is geen absolute succesformule voor casestudies. Het is afhankelijk van de manier waarop ze worden gebruikt. Ook hangt het af van het publiek waarvoor ze zijn bedoeld. Over het algemeen bevatten casestudies drie belangrijke componenten:

  • Een probleem in kaart brengen
  • Oplossingen aandragen
  • Beproefde resultaten laten zien waaruit blijkt dat uw bedrijf de meest gewenste oplossing biedt

Samen informeren deze elementen uw doelgroep over ‘wat zij eraan hebben’.
 
Over het algemeen bevatten casestudies drie belangrijke componenten.
 

5 BELANGRIJKE REDENEN VOOR CASESTUDIES

Nu weet u waarom casestudies belangrijk zijn voor sales en het genereren van internetverkeer. Hieronder gaan we dieper in op de tastbare en meer specifieke zaken die bij een casestudie komen kijken.
 

1: CASESTUDIES BLIJVEN HANGEN

Casestudies zijn doelgroep-specifiek en zorgvuldig afgestemd. Ze zijn in hun aard nooit obscuur of vaag. Bij casestudies ligt de focus op een zeer specifiek doel dat verband houdt met uw product of bedrijf. Uw publiek moet precies kunnen begrijpen waarom u de informatie deelt. Ook prikkelen casestudies lezers om uw bedrijf serieus te overwegen.
 

2: TOON UW DESKUNDIGHEID

Toon uw deskundigheid, zodat uw doelgroep ziet dat uw weet waarover u het heeft. Statistieken en feitelijk bewijs zijn twee dingen waarmee u vertrouwen schept. Casestudies zijn gebaseerd op harde feiten en goed onderzochte conclusies. Door een casestudie te publiceren, overtuigt u uw doelgroep ervan dat u een betrouwbare deskundige bent. Publiceer regelmatig casestudies die tot nadenken stemmen, nieuwe inzichten bieden en die met autoriteit worden gebracht. Zo positioneert u zich al gauw als expert, innovator en influencer in uw branche.
 
Publiceer regelmatig casestudies die tot nadenken stemmen, nieuwe inzichten bieden en die met autoriteit worden gebracht.
 

3: LEG HET UIT

Uitleggen hoe problemen worden opgelost, is de essentie van de casestudie. Op uw website wordt misschien beweerd dat u de optimale oplossing heeft voor uw doelgroep. Dat kan inderdaad het geval zijn. Maar de meeste mensen willen weten hoe de vork in de steel zit, voordat ze iets aannemen. Door problemen te identificeren en oplossingen aan te dragen, krijgen lezers wat ze willen. Misschien beweert u op uw website dat uw product “meer klanten aantrekt”. U kunt die bewering onderbouwen met een casestudie waarin de details zijn uitgewerkt. “Ons product voorziet in de behoeften A, B en C. Daardoor bereikt u 56% meer klanten”.
 

4: LEVER BEWIJS

De casestudie brengt ervaringen van klanten en bewijzen uit de echte wereld in beeld. We leven in een tijdperk waarin steeds meer informatie wordt gedeeld via social media. Daardoor liggen beweringen over producten en diensten nog meer onder een vergrootglas. Ooit was er een tijd waarin advertenties voor zoete koek werden geslikt. Tegenwoordig vertrouwt maar liefst 70% van de klanten op reviews voordat ze tot een aankoop overgaan. Casestudies voorzien in de behoefte van deze drang naar sociaal bewijs. Tegelijkertijd schetsen ze u als betrouwbare deskundige.
 

5: VERVOLG CONTENT

Casestudies vergen misschien meer tijd en investeringen dan andere vormen van content. Maar over het algemeen zijn ze ook efficiënter. Is een casestudie eenmaal gepubliceerd? Dan kunt u zich bezighouden met nadere specificaties en vervolg content genereren. Vervolg content kan meerdere vormen aannemen. Denk aan blogs, podcasts, nieuwsbrieven of video’s. Een casestudie moet u zien als grondig onderzoek dat kan worden opgedeeld in kleinere delen. Zo kan de complexe materie in andere content verder worden uitgewerkt.
 

UW BEDRIJF PROFITEERT VAN CASESTUDIES

Een casestudie kan een complex en intensief proces zijn. Dat is afhankelijk van meerdere factoren. Denk aan het onderzoek dat er is, het soort data dat wordt gebruikt en de herkomst en organisatie van dat alles. Uiteindelijk is het de moeite en uitgaven allemaal meer dan waard. Casestudies trekken potentiële klanten aan om iets te kopen. Mensen worden in ieder geval aangemoedigd zich in te schrijven voor e-mails. Het team van Yuqo kan u voorzien van de ideale presentatie, van welke casestudie dan ook. Daarmee zorgen we voor unieke, branche-specifieke content die uw doelgroep aanspreekt.