F.A.Q.

Veelgestelde Vragen

FAQ voor Klanten

Wilt u graag met ons in zee, maar heeft u toch enkele vragen? Hier volgen enkele van de meest door klanten gestelde vragen aan ons.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Wanneer u een fout in een bestelling heeft gemaakt, is het mogelijk bepaalde aspecten aan te passen. Dit doet u door uw order opnieuw in te dienen en bij te werken. Mocht u niet in staat zijn de veranderingen aan te brengen die u wenst, of wilt u de opdracht annuleren, neem dan contact op met uw projectmanager. Deze helpt u verder. Het is echter niet mogelijk uw bestelling te annuleren indien de schrijver al aan de opdracht is begonnen.
Wanneer zijn mijn teksten klaar?
Hoelang het duurt om uw content te schrijven, hangt volledig af van onze diensten waar u gebruik van maakt, alsmede de lengte en complexiteit van de tekst, speciale wensen/aanpassingen en de door u gewenste talen. We streven ernaar uw content zo efficiënt mogelijk te produceren. Doorgaans wordt elk deel van het proces binnen 48 uur afgewerkt. Sommige teksten, korte bijvoorbeeld, worden snel verwerkt. Een flinke tekst kan iets langer vergen. Wanneer u in één keer een hele partij opdrachten uploadt, worden deze op dagelijkse basis verwerkt. De content wordt geregeld afgeleverd - dus niet tegelijkertijd.
Mag ik het gratis uitproberen?
Helaas kunt u het momenteel niet gratis uitproberen. We nodigen u echter uit eens bij de klantervaringen te kijken. Die spreken volgens ons voor zich.
Uw website werkt niet voor mij. Wat nu te doen?
Verzeker uzelf ervan dat u de laatste versie gebruikt van uw internetbrowser en dat u een stabiele internetverbinding heeft. Mocht u nog geen verbinding kunnen maken met onze website, maar lukt het wel met andere apparaten? Stuur dan een e-mail naar [email protected]. Vervolgens stellen we alles in het werk om u van dienst te zijn!
Welke betaalmogelijkheden accepteren jullie?
Bij Yuqo accepteren we een groot aantal betaalmogelijkheden! Variërend van internationaal erkende betaalmethoden, zoals een credit- of debetcard en PayPal, tot lokale landspecifieke opties, zoals iDeal. Hier volgen enkele betaalwijzen die we accepteren:

- Bancontact
- AMEX (American Express)
- PayPal
- iDeal
- Visa
- Mastercard
- Sofort
- GiroPay
- Dotpay
- InCasso
Ik kan niet op mijn account inloggen. Wat nu te doen?
Mocht u niet kunnen inloggen, of uw wachtwoord vergeten zijn, probeer dan uw wachtwoord te resetten op de inlogpagina. Mocht het u nog niet lukken om toegang te krijgen tot ons systeem, stuur dan een e-mail naar [email protected]. Gebruik hiervoor het e-mailadres waarmee u bij ons geregistreerd staat. We doen er vervolgens alles aan om uw toegang zo snel mogelijk te herstellen.
Hoe hef ik mijn account op?
Om te beginnen, zouden we dit zeer betreuren! Mocht u toch besluiten uw account op te heffen, dan verzoeken we u vriendelijk ons een e-mail te sturen. Doe dit middels het e-mailadres waarmee u bij ons geregistreerd staat met het verzoek uw account op te heffen. Vervolgens sluiten wij uw account. Mocht u spijt krijgen van uw beslissing, dan hoeft u ons slechts een e-mail te sturen en we activeren uw account weer.

Carrière maken

Mocht u van plan zijn bij ons te solliciteren, of al bij Yuqo werken, dan vindt u hieronder de antwoorden op enkele veelgestelde vragen die mogelijk relevant voor u zijn.

Ik heb me aangemeld om voor jullie te werken. Hoe nu verder?
Nadat u zich heeft aangemeld, wordt uw verzoek ter beoordeling naar een van onze wervingsmanagers gestuurd. Houd er rekening mee dat, hoewel aanmeldingen zo snel mogelijk verwerkt worden, het toch even kan duren voordat we contact met u opnemen.

Nadat onze managers contact met u hebben opgenomen om uw aanvraag te bespreken, verzoeken we u een proefstuk voor ons te schrijven zodat we uw vaardigheden en geschiktheid kunnen beoordelen. Nadat u dit hebt ingestuurd, beoordelen onze managers uw stuk en nemen ze contact met u op om de resultaten te bespreken.

Het kan gebeuren dat we geen aanvragen voor bepaalde talen in behandeling kunnen nemen, omdat we op dat moment genoeg schrijvers en vertalers in dienst hebben om het werk te verrichten. WWe doen dit om ervoor te zorgen dat de mensen die al voor ons werken regelmatig en altijd voldoende werk hebben. Mocht u niet van ons horen, geen paniek! Alle aanvragen worden bewaard en we nemen contact met u op om een test te doen en om de toekomstige mogelijkheden te bespreken, mocht er een plekje vrijkomen.
Mijn test is afgewezen. Waarom? Kan ik nog een poging wagen?
Onze testprocedure is in het leven geroepen om onze kwaliteit te waarborgen. Zijn onze wervingsmanagers van mening dat uw werk niet aan de eisen van onze test voldoet? Dan nemen we uw aanvraag niet verder in behandeling. U ontvangt van ons een e-mail waarin u hiervan op de hoogte gesteld wordt, alsmede met de reden voor de afwijzing.

Mocht u van mening zijn dat u beter zou kunnen presteren, dan staat het u vrij een nieuwe poging te wagen en dit aan uw wervingsmanager door te geven. Uw volgende proefstuk moet echter aan dezelfde kwaliteitseisen voldoen die we ook bij het eerste stelden.
Kan mijn account gedeactiveerd worden?
Mocht u niet langer voor ons willen werken, dan kunt u een e-mail sturen naar [email protected] middels het e-mailadres waarmee u bij ons bent geregistreerd, met het verzoek uw account te deactiveren. Tevens kunt u contact opnemen met uw editor of projectmanager en deze verzoeken om uw account te deactiveren.
Kan mijn account opnieuw geactiveerd worden?
Mocht u weer voor ons willen werken, stuur dan een e-mail naar [email protected]. Is er voldoende werk betreffende uw taal, dan maken we graag van uw diensten gebruik en helpen we u graag verder.

Mocht uw account gedeactiveerd zijn vanwege kwaliteitsissues, dan kunnen we uw account niet opnieuw activeren. Ook nemen we dan geen nieuwe aanvragen in behandeling.
Waarom moet ik mijn account met een geldig legitimatiebewijs valideren?
Middels het verifiëren van uw legitimatiebewijs zijn we in staat te controleren of we werken met de mensen die we denken dat ze zijn. Het helpt ons om fraude te voorkomen. Tevens is het een vereiste om tot uitbetaling te kunnen overgaan.
Waarom moet ik een postadres opgeven?
U dient ons een postadres te geven als onderdeel van onze maatregelen om fraude te voorkomen en om te helpen de identiteit van onze schrijvers vast te stellen. Tevens hebben we een postadres nodig om uitbetalingen te kunnen verwerken.
Moet ik een btw-nummer (of KvK-nummer) hebben om betaald te kunnen worden?
Dat verschilt per land. Zorg er dus voor dat u exact op de hoogte bent van de vereisten om als freelancer in het land waar u woont te mogen werken. Niet in alle landen zijn freelancers verplicht een btw-nummer te hebben. Mocht u een btw-nummer hebben, voeg het dan toe aan uw profiel voor uitbetalingen. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te voldoen aan de belastingvereisten.
Het inloggen lukt niet, wat doe ik nu?
Om te beginnen, controleert u of u de laatste versie van uw browser gebruikt. Tevens dient u onze cookies te accepteren. Ook dit kan namelijk problemen tijdens het browsen veroorzaken. Probeer vervolgens uw wachtwoord opnieuw in te stellen op onze inlogpagina. Mocht dit niet helpen, stuur dan een e-mail naar [email protected].
Hoe word ik uitbetaald?
Om te beginnen, dient u uw account te verifiëren en uw bankgegevens in te vullen. Momenteel maken we van twee betaalmogelijkheden gebruik: bankoverschrijvingen en Skrill.

Zodra het minimale uit te betalen bedrag meer dan €50 bedraagt, kunt u een verzoek tot uitbetaling doen. Wanneer u dat doet, krijgt onze financiële afdeling daar een melding van. We streven ernaar dit de eerstvolgende vrijdag te verwerken. Het kan echter in bepaalde omstandigheden tot 14 dagen duren. Afhankelijk van de wijze waarop u uitbetaald wilt worden, kan het vervolgens nog 2-3 dagen duren voordat het bedrag op uw rekening staat.
Moet ik de teksten opmaken?
Indien de klant u instructies geeft over het formatteren van zijn teksten volg deze dan op. Zijn er geen voorbeeldinstructies vermeld en bent u schrijver? Giet de tekst dan in een dusdanige vorm dat het prettig, vlot en samenhangend te lezen valt. Als er voor u als vertaler geen instructies vermeld worden, houd dan de opmaak van de brontekst aan.

Algemene FAQ

Wilt u graag meer over ons weten? Hieronder vindt u de antwoorden op enkele vragen die ons regelmatig over ons bedrijf gesteld worden.

Wat is Yuqo?
Yuqo, opgericht in 2012, is een alles-in-een service voor het creëren van content, vertalingen en vormgeving op maat. We doen dit voor zowel kleine als grote ondernemingen. Onze teams van native schrijvers, vertalers, editors en vormgevers maken meertaligheid toegankelijk. Dit doen we middels een gestroomlijnd, rechtstreeks proces.

Al onze teamleden zijn speciaal geselecteerd om hun vaardigheden en taalkennis. Hiermee helpen ze u bij het overbrengen van uw boodschap in de moedertaal van uw doelgroep. Yuqo zorgt ervoor dat uw imago als bedrijf goed in de markt wordt gezet met gebruiksvriendelijke online- en geïntegreerde tools. Hiervoor beroepen we ons op onze jarenlange ervaring in de e-commerce en SEO optimalisatie.
Waar is Yuqo gehuisvest?
Ons hoofdkantoor is in Nederland gevestigd. Hier werkt het merendeel van onze administratieve medewerkers. Tevens werken we met een netwerk van schrijvers, editors en ontwerpers die via het internet, verspreid over de hele wereld, werkzaamheden voor ons verrichten.
Ik wil graag voor Yuqo werken, maar dan niet als schrijver. Kan ik voor jullie werken?
We vinden het altijd interessant om in contact te komen met mensen die graag voor ons zouden willen werken en te horen wat ze voor ons bedrijf zouden kunnen betekenen. Yuqo draait op een eclectische mix van administratieve functies. Deze dragen er allemaal toe bij dat onze processen als een gesmeerde machine lopen. Zou u ons team willen komen versterken als administratief medewerker of redacteur neem dan contact met ons op via [email protected].